Wijn uit Catalonië

12 augustus 2019 - Paje, Zanzibar, Tanzania

We hebben wat met douches. In het vorige hotel kwam er zoveel heet water uit dat je tegen de tijd dat je het gemengd had, nog 1 minuut lekker douchen kon voordat het warme water op was. En als de buren net gedoucht hadden, nog korter. Hier hebben we zout water maar redelijk warm.

Vanochtend stond er een prima ontbijtbuffet en was het personeel uiterst behulpzaam. Verder is alles wel mega gedateerd hier. Ik kon vannacht niet slapen omdat ik last had van muggenbeten. Ik durfde ook niet tegen Ingo aan te kruipen. Niet uit angst dat er kindertjes van komen maar meer dat het bed zou bezwijken onder ons gezamenlijke gewicht. We hebben vanochtend gevraagd of ze even naar de badkamer willen kijken want die stinkt enorm. Het zoute water zal ook niet meehelpen, denk ik. Dat wordt meteen geregeld.

Het is heiig en er is geen zon te bekennen. Het is ook nog weg vroeg maar Ingo zei al dat er regen en wind voorspeld was. En dus hebben we nu de eerste tropische bui. Eerst begint het hard te waaien en verandert de lucht van kleur en daarna valt het loodrecht naar beneden.

Zodra het droog is, lopen we over het strand. Er liggen wat kitesurfers in zee te wachten op wind maar die is gaan liggen. Wij strijken neer bij het Shanti Café en zijn de eersten. We bestellen cappuccino en later nog een cake en keylime pie. In die van mij zit een haar dus ik laat een stukje liggen. Ik krijg een nieuwe cappuccino ter compensatie. Dan komt een vrouw, later blijkt het de eigenaresse te zijn, excuses maken. En ze bedankt ons dat we er niet boos over zijn geworden. Da’s nu al de tweede die dat zegt vandaag. Vanochtend de hotelmanager gevraagd of hij wat kan doen aan de stank in de badkamer want je wordt er misselijk van. Die was ook zo blij dat we niet boos werden. En gisteren in het andere hotel zei ook de manager en de receptioniste het te waarderen dat we niet kwaad werden. Vraag ik me toch af wat voor mensen hier dan komen. Het is allemaal onhandig maar als mensen meteen hun best doen om iets op te lossen, kun je niet kwaad worden.

We kletsen een tijd met deze uit Nieuw Zeeland afkomstige dame die acht maanden in Londen woont en de andere vier maanden hier. Zij heeft dit tentje hier neergezet en is zichtbaar trots. Ze is van onze leeftijd dus ik vind het wel stoer. Ze heeft interesse in wijn en dat is te zien aan de kaart. Er staat zelfs een wijntje uit Catalonië op!

Omdat het niet zonnig is, chillen we hier prima. Ik lees een tweede historische roman van Simone van der Vlugt. Interessant!

14A0CFFD-34F3-4EF3-9234-B034A0DDB7660D88B76E-6636-4367-B190-941A92EFC05EFC24C10E-ACD3-49DD-B1CB-134120F0F5C493D0D512-DA22-4BBF-9D4E-181CFA3E2514

Ze hebben een gezonde lunchkaart met een Buddahbowl en een vegetarische burrito. Is achteraf best veel maar heerlijk!

Om een lang verhaal kort te maken, we chillen hier de hele dag en aan het eind van de dag pakken we nog even het zonnetje mee op een bedje voor ons hotel.

‘s Avonds wandelen we weer terug en genieten van de heerlijke temperatuur, het lekkere eten en elkaar. Aan het eind van de avond trakteert de Nieuw Zeelandse nog op een wijntje. Te onbeleefd om nee te zeggen;)